ESC را فشار دهید تا بسته شود

استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی با 7 روشی که نمی‌دانستید

چت‌بات‌های هوش مصنوعی به دلیل توانایی برجسته‌ای که در وظایف فنی مانند کدنویسی، نوشتن و سایر موارد دارند، از طرف مردم مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما این توانایی‌ها فقط یک بخش از قابلیت‌هایی است که چت‌بات‌ها می‌توانند داشته باشند.

در زندگی شخصی خود، من تقریباً هر روز از یک ربات چت هوش مصنوعی استفاده می‌کنم و مطمئناً نیازی به کدنویسی ندارم. به جای آن، من از هوش مصنوعی برای کمک به خود در وظایفی که به نظر ساده می‌رسند اما زمان و خلاقیت را می‌طلبند، استفاده می‌کنم و این دو چیز را همیشه در اختیار ندارم. در زیر به بررسی روش‌های مفیدی که می‌توانید از ربات‌های چت هوش مصنوعی برای ساده‌تر کردن زندگی خود استفاده کنید، می‌پردازم.

من شخصاً برای همهٔ این موارد استفاده از چت بینگ را پیشنهاد می‌کنم. همچنین می‌توانید از ChatGPT استفاده کنید و برای تمامی سوالات زیر مناسب هست؛ با این حال، جدیدترین اطلاعات را در اختیار ندارد به این دلیل که دسترسی به وب برای پاسخ دادن به سوالات را ندارد.


دستور پخت

به دست آوردن ایده‌های تازه برای سه وعده غذایی در روز برای خود یا خانواده ممکن است چالش‌برانگیز باشد. برای جلوگیری از دچار شدن به سردرگمی، من از ربات چت هوش مصنوعی مورد علاقه‌ام، چت بینگ، برای ایده‌های دستور غذایی استفاده می‌کنم. بسیاری اوقات براساس مواد خاصی که در یخچالم دارم، از آن برای ایده‌های دستور غذایی می‌پرسم.

به عنوان مثال، می‌توانم بپرسم: "می‌توانید یک دستور غذایی بدهید که از هویج، پیاز، مرغ و ماکارونی استفاده می‌کند؟" در عرض چند ثانیه، یک دستور غذایی برایم ارائه می‌دهد که می‌توانم دنبال کنم.

همچنین می‌توانید از این روش برای یافتن دستور غذایی‌هایی که نیازهای تغذیه‌ای و محدودیت‌های خود را برآورده می‌کنند، استفاده کنید. به عنوان مثال، "ایده‌های دستور غذایی بده که بدون گلوتن و لبنیات باشند."

یافتن مکان‌هایی برای غذا خوردن

درباره موضوع غذا، ربات‌های چت هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا مکان‌هایی برای خوردن غذا پیدا کنید و حتی جاهای جدیدی را کشف کنید.

به هر دلیلی که با کسی ملاقات می‌کنید و می‌خواهید رستورانی را پیشنهاد دهید، در محله‌ای جدید هستید که قبلاً به آنجا رفته نبودید و نیاز به پیشنهاد برای رفتن دارید، یا فقط می‌خواهید مکان‌های جدید در منطقه خود را کشف کنید، می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. تنها کافیست به آن بگویید که می‌خواهید رستورانی را پیدا کنید و به دنبال چه چیزی هستید.

به عنوان مثال، از چت بینگ پرسیدم: "می‌توانید به من کمک کنید جایی را در نیویورک بیابم که غذاهای لاتینی را سرو کند و برای ساعات خوشحالی باز باشد؟" 

چت بینگ سپس لیستی از رستوران‌های مختلف که با معیارهای مورد نظرم همخوانی دارند را نمایش داد و حتی پیوندهایی به نقدهای یلپ آنها را ارائه کرد.

درست کردن نوشیدنی

این مفهوم بسیار شبیه به استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به شما در تهیه غذا است. بگذارید به عنوان مثال، اگر به دنبال تهیه یک نوشیدنی الکلی شیرین با استفاده از rum هستید، می‌توانید از چت بینگ بپرسید: "با استفاده از rum می‌توانید به من نوشیدنی‌های شیرینی را معرفی کنید؟"

سپس چت بینگ به شما پیشنهاداتی برای کوکتل می‌دهد. اگر هر یک را دوست داشتید، می‌توانید بررسی کنید که چگونه آنها را تهیه کنید. همچنین می‌توانید از چت بینگ برای ایجاد نوشیدنی‌های منحصر به فرد براساس سوژه‌های جالب استفاده کنید.

به عنوان مثال، در یک رویداد مطبوعاتی بینگ در نیویورک، شرکت یک بار(bar) اسموتی داشت که از چت بینگ برای تهیه اسموتی‌ها بر اساس شخصیت مورد علاقه‌تان استفاده می‌کرد. شرکت کننده در بار اسموتی یک عبارت مانند "بر اساس شخصیت دورا یک اسموتی بسازید" را در چت بینگ وارد کرد و بینگ یک دستورالعمل جزئی و سرگرم‌کننده برای ترکیب ویژگی‌های شخصیت را که صاحب بار اسموتی آن را دنبال خواهد کرد، ارائه کرد. شما می‌توانید این کار را با بسیاری از سوژه‌های دیگر نیز انجام دهید، از جمله فصول، احساسات، آهنگ‌ها و بسیاری موارد دیگر.

انواع قرارهای دوستانه، عاشقانه یا کاری

اگر تا به حال در یک رابطه بوده‌اید، به ویژه یک رابطه بلند مدت، ممکن است به دنبال ایده‌های جدید برای تاریخ زندگیتان بوده و احساس کرده باشید که همه چیز را انجام داده‌اید. چت‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا ایده‌های جدید، جذاب و خلاقانه‌ای برای تاریخ طراحی کنید که شاید به آنها به تنهایی فکر نکرده باشید. به عنوان مثال، من از بینگ چت کمک خواستم تا بتوانم یک شب قرار ملاقات عالی و آرام را با این پرسش که "آیا می توانید ایده ای برای قرار ملاقات در داخل خانه و بودجه کم به من بدهید؟"

سپس بینگ چت به من پنج ایده زیبا برای قرار ملاقات داد که مطابق با معیارهای من بود. حتی اگر تصمیم ندارید دقیقاً هیچ یک از این ایده‌ها را به کار بگیرید، این می‌تواند راهی مفید برای شما و شریک زندگی‌تان باشد تا از خلاقیت‌تان استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی چیست؟ همه چیز در مورد هوش مصنوعی (AI)

 

پیدا کردن فیلم یا سریالی برای تماشا کردن

تصمیم گیری برای تماشای چیزی در تلویزیون فقط نصف مسئله است. بخشی دشوارتر معمولاً تصمیم گیری درباره چه چیزی را ببینید است. در زمانهایی که گیر کرده‌اید، از هوش مصنوعی برای کمک خواهید کرد.

می‌توانید از یک چت‌بات هوش مصنوعی بخواهید که به شما در پیدا کردن یک فیلم یا سریال در ژانر خاصی که دنبال آن هستید کمک کند. آن به شما پیشنهاداتی از محتوا می‌دهد که انتخاب‌های شما را محدود می‌کند و امیدواراً تصمیم گیری شما را آسان‌تر می‌کند.

اگر از ChatGPT سؤال کنید، حتی خلاصه‌ای از هر فیلمی که پیشنهاد می‌دهد، را نیز شامل می‌شود تا از تماشای تریلرها جلوگیری کنید. تنها مشکل این است که پیشنهادات به فیلم‌های قبل از سال 2021 محدود خواهد بود.

مزیت استفاده از چت بینگ این است که می‌توانید شبکه پخشی که می‌خواهید از آن پیشنهاد فیلم بدهد را نیز مشخص کنید.

به عنوان مثال، من پرسیدم: "می‌توانید به من کمک کنید یک فیلم عاشقانه-کمدی برای تماشا در نتفلیکس انتخاب کنم؟" و به من یک لیست کاملی ارائه شد.

بازی کردن

اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بازی کردن با هوش مصنوعی در بازی‌های ساده بسیار سرگرم‌کننده است. اگر در حال نشستن در یک کلاس یا جلسه کاری خسته کننده هستید، با خیال راحت از محبوب‌ترین چت‌بات هوش مصنوعی خود بخواهید بازی کند.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی قادر به بازی کردن در همه بازی‌های استانداردی که می‌شناسید و دوست دارید می‌باشند، مانند تیک تاک تو، آدمکشی، سوال و جواب، 20 سؤال و موارد دیگر. بازی مورد مورد علاقه من tic-tac-toe یا همان دوز است، اگرچه پیروز شدن در مقابل هوش مصنوعی سخت‌تر از آنچه که تصور می‌کنید است.

برای شروع، کافیست بگویید: "می‌توانیم [نام بازی که می‌خواهید بازی کنید] را بازی کنیم" و بازی آغاز می‌شود.

برنامه‌ریزی برای مهمانی

برنامه‌ریزی برای برگزاری یک مهمانی شامل جزییات مختلفی است. اکنون می‌توانید از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای قسمت‌های مختلف یک مهمانی یا مراسم استفاده کنید. برای اینکه بهتر منظور من را درک کنید، با یک مثال شروع می‌کنم.

من از چت بینگ پرسیدم: "می‌توانید به من در برنامه‌ریزی مهمانی پنجمین سالگرد تولد سگم کمک کنید؟"

پاسخ اولیه شامل ایده‌های مکان، تزئینات، فعالیت‌ها و غذاهایی بود که می‌توانستم برای مهمانی تولد سگم استفاده کنم. از آنجا، می‌توانستم با هر یک از این جنبه‌ها به جلو حرکت کنم و از چت بینگ برای کمک بیشتر استفاده کنم.

اگر واقعاً قرار بود این مهمانی را برگزار کنم، می‌توانستم سوالاتی مرتبط با فهرستی کامل‌تر از فعالیت‌ها، خوراکی‌ها، مکان‌ها، گزینه‌های غذایی و سایر موارد را پیگیری کنم. شما حتی می‌توانید از یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی استفاده کنید تا به شما در طراحی و ساخت دعوت‌نامه‌ها و... کمک کند.

 

کلام آخر

این تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی است. اگر شما هم از آن دست آدم‌هایی هستید که ترس از دست دادن شغل‌تان و جایگزینی آن با هوش مصنوعی را دارید، باید این نکته را بدانید که فعلا هوش مصنوعی به آن سطح از پیشرفته بودن نرسیده است. همچنین با رشد و توسعه هوش مصنوعی با اینکه ممکن است شغل‌هایی از بین بروند، اما از طرفی دیگر باعث ایجاد شغل‌های جدیدی خواهد شد. نمی‌توان جلوی تصور و تخیل انسان برای پیشرفت و ساخت چیزهای جدید را گرفت و اتفاقاتی از این دست، اجتناب ناپذیر است. بنابراین به جای غصه خوردن، از قابلیت‌ها و توانایی‌های هوش مصنوعی باری بهتر شدن و یا سریع شدن کارهای خودتان استفاده کنید.

اگر از روش‌هایی که بالا نام بردیم و توضیح دادیم، استفاده کرده‌اید و یا اگر روش‌های جدیدتری را به کار گرفته‌اید، لطفا نتایج و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع: zdnet

نظرات (0)

wave

هیج نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

wave

برای درج نظر می بایست وارد حساب کاربری خود شوید