ESC را فشار دهید تا بسته شود

7 کتابخانه قدرتمند پایتون برای هک که همین حالا باید امتحانش کنید

قبل از پرداختن به موشوع استفاده از پایتون برای هک، بهتر است بدانید که اصطلاح هک از زمان‌های دور وجود داشته است و اولین مورد ثبت شده از هک واقعیتاً به سالهای اوایل دهه ۱۹۶۰ در موسسه فناوری ماساچوست برمی‌گردد. از آن زمان هک و هکر به وجود آمده و تا به حال، هک در واقع به یک رشته‌ی پیروی شده توسط جامعه‌ی محاسباتی تبدیل شده است.

امروزه، هک اخلاقی فرآیند تشخیص آسیب‌پذیری‌های سیستم است که با دسترسی غیرمجاز به سیستم مشخص، فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که می‌تواند از حذف فایل‌ها تا دزدیدن برخی اطلاعات حساس شامل شود.


زمانی که به هک اخلاقی می‌پردازیم، چرا از پایتون استفاده می‌کنیم؟

پایتون به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی در حال رشد سریع شناخته می‌شود و توسط کارشناسان امنیت و هکرها برای هک اخلاقی به صورت گسترده استفاده می‌شود. در این مقاله، درباره ۷ کتابخانه‌ی پایتون که برای هک اخلاقی مؤثر هستند، خواهید خواند. پایتون به عنوان یک زبان متن باز، به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا مجموعه‌های گوناگونی از کدهای ترکیبی را ایجاد کرده و کتابخانه‌هایی را شکل دهند که اسکریپت پایتون را کامل و امن‌تر می‌کند.

 

به غیر از کاربرد پایتون در توسعه وب، علم داده و یادگیری ماشین، این زبان با موفقیت توسط هکرها و بخش‌های امنیت سایبری برای شناسایی شکست در شبکه‌های کامپیوتری و نقض پروتکل‌های امنیتی استفاده می‌شود. برنامه‌نویسی پایتون همچنین توسط هکرهای اخلاقی برای توسعه ابزارها و تکنیک‌های هک موثر استفاده می‌شود که قادر به یافتن بدافزارها و آسیب‌پذیری‌هایی است که با استفاده از اسکریپت‌های پایتون کارایی سیستم‌ها را کاهش می‌دهند.

 

کتابخانه‌های پایتون باعث کاهش بار توسعه کدها از ابتدا می‌شوند. با استفاده از کتابخانه‌های کدگذاری شده، هکرهای اخلاقی می‌توانند از آنها برای سهولت بخشیدن به وظایف خود استفاده کنند. هک اخلاقی در جایی اتفاق می‌افتد که تهدیداتی برای شبکه‌های کامپیوتری وجود دارد و نتیجتاً امنیت با دسترسی ناشناس یا غیرقانونی به سیستم‌ها تضعیف می‌شود.

 

کتابخانه‌های پایتون برای هک اخلاقی

پایتون به دلیل کتابخانه‌های فوق‌العاده قدرتمند و در عین حال آسان برای استفاده که به راحتی برای توسعه‌دهندگان در دسترس است، بسیار محبوب است. علاوه بر اینکه پایتون دارای دستورات کمتر و قابلیت خوانایی بی‌نظیری است، اما چیزی بهتر از این نیست که زندگی توسعه‌دهندگان با این کتابخانه‌ها، که در همه‌ی حوزه‌های مختلف موجودند، بسیار ساده می‌شود.

به عنوان مثال، هوش مصنوعی دارای حلقه‌ی شدید PI است، در حالی که علم داده دارای کتابخانه‌هایی مانند pandas، NumPy، matplotlib و غیره است. در زیر، به برخی از ۷ کتابخانه‌ی برتر پایتون برای هک اخلاقی اشاره شده است و هر کدام از آنها شناسایی و وظیفه‌ی منحصر به فردی دارند.

 

1. Requests

کتابخانه requests به شما کمک می‌کند تا درخواست‌های HTTP را به طرزی دوستانه‌تر برقرار کنید. این کتابخانه اشیاء پاسخ‌دهی شامل داده‌های وضعیت، رمزگذاری و محتوا را برمی‌گرداند. این یک ماژول است که برای ارسال انواع درخواست‌های HTTP استفاده می‌شود و استفاده از آن بسیار آسان است. این کتابخانه ویژگی‌هایی مانند ارسال پارامترها در URL و ارسال هدرهای سفارشی را نیز دارا است.

این یک کتابخانه انسان‌پسند HTTP است و همچنین در صفحه مستندات رسمی نیز توصیه شده است. این یکی از پرطرفدارترین کتابخانه‌های پایتون است که هر روز بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ بار دانلود می‌شود. استفاده از پایتون requests دلیل کافی برای این است که توسعه‌دهندگان نیازی به اضافه کردن دستی پرس‌وجوها به URLها و رمزگذاری داده‌های پست نداشته باشند.

 

2. Cryptographi

کتابخانه Cryptography به رمزنگاری و شرح مجموعه‌های داده کمک می‌کند. این کتابخانه شامل اجزا اصلی پشتیبانی شده توسط Python 3.3+ و Python 2.6-2.7 است. رمزنگاری شامل ترکیب دو لایه است که یکی از آنها روش‌های رمزنگاری امنیتی است که نیاز به انتخاب‌های پیکربندی حداقلی دارد.

در حالی که دیگری رمزنگاری سطح پایین است که بی‌خطرترین است و به طرز نادرستی ممکن است استفاده شود. این کتابخانه پایتون به ایمن سازی اطلاعات با کمک کدهای به طور موثر توسعه یافته کمک می‌کند. Cryptography شامل تولید اعداد تصادفی، امضاهای دیجیتال، هشینگ، رمزنگاری جریانی و هشینگ است.

3. Python-Nmap

Nmap یک ابزار اسکنر شبکه است که از بسته‌های IP برای شناسایی دستگاه‌ها در یک شبکه و اطلاعات مربوط به سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از اسکنر پورت Nmap، این کتابخانه به مدیران سیستم کمک می‌کند تا وظایف اسکن و گزارش‌دهی را به صورت خودکار انجام دهند و خروجی‌های اسکریپت‌های Nmap را پشتیبانی کنند.

Nmap به شناسایی و کشف میزبان‌ها در شبکه‌ها کمک می‌کند و شماره نسخه و نام برنامه‌های عامل را که در هر دستگاه راه دوری در حال اجرا است، تشخیص می‌دهد.

 

4. Impacket

کتابخانه Impacket شامل اسکریپت‌های پایتون است که در کار با پروتکل‌های شبکه کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که دسترسی برنامه‌نویسی سطح پایین به بسته‌های دیگر همراه با پیاده‌سازی پروتکل‌ها فراهم شود. بسته‌ها می‌توانند از داده‌های خام ساخته شوند و رابط برنامه‌نویسی (API) به بهترین نحو از پروتکل‌های سلسله مراتبی عمیق استفاده می‌کند تا کارایی بالا داشته باشد.

هدف Impacket این است که وظایف را برای برنامه‌نویسان آسان‌تر کند تا بتوانند زیر چارچوبی کار کنند در حالی که با رعایت برخی پروتکل‌های سفارشی عمل می‌کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای کامل کاربردهای برنامه‌نویسی پایتون | از بازی سازی تا توسعه وب

 

5. Scapy

Scapy ابزاری برای تلاش در ارتباط با بسته‌های شبکه است که در کشف شبکه‌ها، آزمایش، ردیابی، مسیریابی و اسکن استفاده می‌شود. Scapy شامل عملکردهای متنوعی به غیر از بررسی بسته‌ها است و می‌توان آن را به صورت سفارشی تنظیم کرد. این ابزار را می‌توان در سیستم‌عامل‌های لینوکس، مک‌اواس و ویندوز اجرا کرد.

Scapy بسته‌ها را با توجه به تفسیر کاربر به صورت رمزگشایی شده ارائه می‌دهد. این ابزار Scapy برای ایجاد شباهت بین پروتکل‌های سطح بالا و برنامه‌نویسی شبکه سطح پایین استفاده می‌شود.

 

6. RawSocketPy

Rawsocketpy یک کتابخانه پایتون در لایه ۲ است که به شما امکان ارتباط با آدرس‌های MAC را می‌دهد. با استفاده از rawsocketpy، شما می‌توانید یک ارتباط WiFi سفارشی با استفاده از راکت سوکت ایجاد کنید. این کتابخانه برای سرورهای غیرهمزمان با قابلیت بالا و بدون رمزگذاری که نیاز به MTU ۱۵۰۰ دارند مناسب است. Rawsocketpy بدون استفاده از پروتکل کنترل انتقال یا پروتکل دیتاگرام کاربر عمل می‌کند.

 7. Pylibnet

کتابخانه libnet یک کتابخانه است که امکان ارسال بسته‌ها را فراهم می‌کند و همچنین امکان نمایش ردیابی‌های libcap را دارد. همچنین یک رابط برنامه‌نویسی پایتون برای بسته‌های libnet فراهم می‌کند. این کتابخانه‌ها برخی از کتابخانه‌های پایتون هستند که در هک اخلاقی کارآمد هستند. زبان پایتون به دلیل چندگانگی و الگوریتم‌های امنیتی ارائه شده، توسط شرکت‌های فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در چند دهه گذشته، پایتون به دلیل ساختار قابل فهم و کاربرد گسترده‌ای که در حوزه‌های برنامه‌نویسی دارد، بسیار محبوب شده است. برای همین، بسیاری از توسعه‌دهندگان و هکرهای شرکت‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. در وب بسیاری از کتابخانه‌های پایتون موجود هستند، اما کتابخانه‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند، برای هک اخلاقی مناسب‌تر هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی چیست؟ همه چیز در مورد هوش مصنوعی (ai)

 

یکی از حوزه‌های مورد علاقه کسانی که به تازگی با برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند، حوزه هک و امنیت است. البته بیشتر این افراد با دیدن چالش‌های تبدیل شدن به یک هکر واقعی علاقه خود را به هک و امنیت را نیز از دست میدهند. اما افرادی که مصمم هستند تا در این راه به هدف خود برسند سالها تلاش و یادگیری را به جان خریده و شروع می‌کنند.

پس اگر شما هم میخواهید این راه را تا آخر ادامه بدهید و همچنین دوست داریم با زبان پایتون کار کنید، کتابخانه‌های معرفی شده در این مقاله، برای شماست و می‌تواند به شما کمک کند. فراموش نکنید که منظور از هک در سراسر مقاله هایی که منتشر می‌کنیم هک اخلاقی است و به هیج عنوان پیشنهاد نمیکنیم از هک برای دزدی، ایجاد دردسر، کلاه‌برداری، افشای اطلاعات افراد و غیره استفاده کنید.

اگر شما تجربه کار با پایتون برای هک را دارید لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در زیر این مقاله به اشتراک بگذارید.

 

منبع: geeksforgeeks

نظرات (0)

wave

هیج نظری ثبت نشده است

ارسال نظر

wave

برای درج نظر می بایست وارد حساب کاربری خود شوید